there's a great big world out there

"The more you ignore me, the closer I get
You're wasting your time"

Ja just det. Eller egentligen inte. För jag säger som Anna:
Varför skulle jag vilja vara med nån som inte vill vara med mig?
Det är väl klart att jag inte vill.

Well.

Min kropp och mitt huvud är kass, kass, kass.
Jag hade just en liten stretching session, som gjorde livet lite skönare för ryggen, höfterna, muskelfästena ovanför rumpan och benen, men som gjorde livet sju resor värre för huvudet.
Kanske försvann några blockeringar, så att mer spänningar kunde skickas rätt upp till hjärnkontoret?
I dunno.


Måste gå med i facket också. Tydligen har mina arbetsgivare gjort sig skyldiga till avtalsbrott. Så nu är det krig.
Och nu blir jag ännu fattigare, ett tag.

Jag sitter i Maland. Ensam i huset. Det är mysigt. Lyssnar på p3 Christer och masserar mina egna käkmuskler. Och dricker vatten.

Måste snart ta lillnissan och åka hem till Korsta, dock. Ska tvätta balkongpanelen med fasadtvätt, så att jag kan måla den vit nån dag här.
Lasyren har jag köpt förgäves, säger pappa. För man kan aldrig slipa bort gammal bets helt, så det kommer inte bli snyggt.

Nån som vill köpa en fet burk med vitlasyr?

Och ikväll har jag tal. Ett inhopp. Mot Carro Kuru.
Tror vi kommer sköta oss bra.


Ska klippa mig på torsdag förresten! Det är typ det roligaste som händer i mitt liv just nu.
Men det är inte fy skam. Usch vad jag inte trivs med långt hår. Jag vill att nacken ska synas. Det blir en uppklippt page i trendig modell. Fru frisör ska få rätt fria händer.
Går ju ändå bara runt och drar upp håret i nån knut, och släpper ner det, och sätter upp det igen, och släpper ner det, och går runt och drar och tar i det.
Nej nu får det vara nog, säger jag.


Få se nu... hade jag nåt mer på hjärtat, som ville lättas?
Äh. Jag är less. Bara. Mest.
Mamma tycker jag ska börja äta de där pillren igen. Men jag vill inte. Visst, jag orkade göra mer när jag åt dem, men mina känsloupplevelser blev avtrubbade.
Jag vill inte uppleva det igen.
Däremot borde jag köpa massa mineraler. Dem mår jag bra (bättre) av.


Men men. Nu ska jag kissa och åka hem.


Montt Mardie(?? lär mig aldrig hur man stavar)s nya låt är förresten väldigt bra.

Kommentarer

Populära inlägg