time is on my side, yes it is

Jaha. Jag är i Maland.
Hjälper mamma och pappa lite med f-middan vi ska ha ikväll. För fastrarna och dem.
Det blir Falklandsöarna, men det får ni såklart inte avslöja, för det ska de lista ut själva, med hjälp av mammas goda mat och mina fiffiga fakta.

Pappa sysslar mest med att rensa avloppet i köket. Eller han gjorde. Och jag satt i duschen och vred på och av kranen allteftersom han skrek de olika uppmaningarna till mig.
Vad härligt när det slammar igen i rören i köket va.

Men nu så. Nu är det någorlunda bra.


Jag är dock trött, hungrig, less och fruktansvärt irriterad.


Och trött på mitt eget ansikte. Blöööö. Hur tråkig får man se ut.
Jag tror i alla fall jag kör med det röda hucklet ikväll. Det som jag har på mig nu. Mammas snusnäsduk.
Det är en sån där casual-grej, men piffar upp mer än om jag inte har det, nu när jag ser så trött och dan ut.

Nåja. Världsligt.


Ska gå och se om det finns nåt vin eller nåt, att börja partyt med. Fast vänta... det är tre timmar tills gästerna kommer. Jag satsar nog på en tupplur istället. Och lite fika. Eller nutrilett.


Igår var jag med Madeleine och flickorna i Birsta. Köpte den där uuuunderbara tavlan som jag suktat efter i många många år. Den där duken på Ikea, med den franska allén.
Åh den är så fin ovanför mitt teveskåp, så ni fattar inte. Underbart.

Jag köpte lite annat också.

Just ja. Måste betala räkningar, apropå det. Ångest. Jag hatar att se vad jag har på kontot. Det knyter sig i magen varje gång. Bara av själva grejen. Spänningsmomentet. "Tänk om nån har länsat kontot", typ.


Well. Måste plocka ut mer från sparkontot på måndag också. För nu är det mycket med körskolan, kan jag lova. Förhoppningsvis är allt snart över, dock...



Nu ringer min mat- och sovklocka. Hej då.

Kommentarer

Populära inlägg