det kommer aldrig bli nån banankontakt mellan dig och mig

Blogging time.

"Smala Sussie" är en kul film. Det var långliga tider sen jag såg den, dock.


Imorgon (idag, klockan är över midnatt, och det är officiellt tisdag) har jag teoriprov. Känner mig inte direkt fullärd; var på körskolan idag, och kunde typ ingenting i repetitionsfasen. Eller jo, hälften kanske.
Men jag har hela dan på mig imorgon. Provet börjar 14.45. Det räcker om jag är där strax efter två (man ska ju hinna fota sig och signa det kommande körkortet innan). Ska sitta på City och trycka in information i skallen från klockan elva.
Sen ladda upp med brakmat. Och sen cool, snygg och avslappnad göra provet och bli godkänd. Eller kugga och göra om det.


Idag var det akupunktur och teoriplugg och studium med Em.
Jag gillar akupunktur. Hade svinont i huvudet när jag kom dit, men inte alls när jag gick därifrån.
Det var samma visa förra gången.

Och jag vet att det hjälper. Förra perioden jag gick, slapp jag migrän i ca 2 år efter. Och en del annan huvudvärk också.
Nålar är skiten, således.


Virtanens lilla utläggning i sin blogg, om Jehovas vittnen, var uppfriskande och glädjande läsning. blogg.aftonbladet.se/2 är adressen, om ni vill kolla. Inlägget är inte så många dagar gammalt.

Han är mysig på nåt vis, den där karln.


Oooh förresten. Calista Flockhart är så grymt snygg på postern för den där nya serien, "Brothers and sisters" eller vad den heter.

Ja. Det var det om detta.

Ni är förstås mäkta nyfikna på hur det gick på banken i torsdags. Jag ska berätta.
Det gick bra. Pengarna för lägenheten är inne på damens konto nu, och jag har 28 papp att köpa möblemang och dylikt halabaloo för. JIPPI! Nu känns det verkligen på riktigt, och jag kan knappt bärga mig tills jag får nyckeln, och får börja måla och härja.
Det är en vecka kvar, ungefär.

Och Bosse frågade inte hur det går på jobbet. He, he.

O

Well.
I fredags berättade Skinkan en vansinnigt rolig sak. Jag bara måste vidarebefordra. Reserverar mig dock för eventuella fel; jag kanske inte är helt exakt i mitt berättande.
Men okej. Såhär var det.

I hans postfack på skolan i Strömsund, där han för tillfället jobbar som lärare, låg en dag ett brev från nykterhetsföreningen IOGT-NTO.
I kuvertet låg en t-shirt med en bild på Einstein, och texten "Stoned or Steined?" tryckt på framsidan. Bak stod käcka slogans som "Stay cool stay in school" och "Drugs aren't cool - knowledge is".
I ett bifogat brev undrade föreningen om Skinkan ville bli typ representant för dem, och att han i så fall kunde kontakta en viss Inge, och så fanns telefonnummer och mail till honom. Brevet förklarade att föreningen gärna använde sig av ett hippt och ungdomligt språk, för att nå ut till eleverna.

Skinkan blev helt ifrån sig, och visade detta för flera lärare, och sa kaxigt att "de kan ju glömma att jag går med på det här", och lärarna höll sympatiskt med.

Ett tag senare var Erik där och hälsade på. De gick runt på stan, Skinkan berättade om sin upplevelse.
Efter många om och men kom det fram: Det var Erik som låg bakom allting! HA!

How funny is that on a scale, va? Snacka om att ha för lite att göra på dagarna... men det var ju väldigt kreativt, det kan ingen ta ifrån honom.

(Jag tror telefonnumret till den där Inge i själva verket gick till gayjouren, men det är inget jag vill sätta mitt huvud på.)



Oj oj.
Det var ansträngande att blogga så kraftigt. Jag måste nog sova nu. Det är en stor dag imorgon. Idag, menar jag.


Tack för kaffet.

Kommentarer

Populära inlägg