you are my sweetest downfall

Pappa var så rolig häromsistens.
AK var här. Hon, jag, mamma och pappa pratade om att sända ut romantiska signaler till karlar, och jag sa ca: "jag har hört att karlar ändå aldrig fattar när nån är intresserad av dem".
Far replikerade: "Nja, jag tror det är tvärtom jag. Vi killar, vi tycker vi är så häftig och stilig, så vi tar åt oss lite för mycket ibland. Om en tjej säger hej tror vi att hon är kär i oss, nästan..."

Hihi. Han var nästan helt seriös också, det var det som var det bästa. Han vågar liksom inte tala för sig själv, utan måste säga "vi killar" eller "vi karlar", som för att övertyga sig själv om att alla är lika... tja, hopplösa.


Nåja.


Jag har ätit för många semlor denna säsong. Fettet lägger sig fint kring lår och midja.
Detta måste åtgärdas. Lite lagom sådär. Jag vill inte bli nåt sabla benrangel (ingen större risk, men ändå, jag bara klargör).




Mitt liv är en såpopera. Verkligen.
Men det kommer aldrig att klå "I en annan del av Köping". Aaw, jag saknar redan de härliga små liven.


Just ja! Madeleine åkte in på BB vid halv sex. Undrar om det har pluppat ut nån unge än. Andlöst spännande, även fast man vet att det är en tjej. Åh. I wanna go there.

Imorgon (idag) är det jobb 8-15. Det kommer vara helt sjukt lugnt, för Coop har ju stängt imorgon. Det är bara vi, Ica och småaffärerna som har öppet.
Nåja. Rätt soft dag, och betalt får jag ju, så jag klagar inte.

På tisdag är det alltså City Gross som slår upp portarna i Bydalen. Skumt.
Men det kan bli bra. Billigt och bra. Då kan jag handla mat där. Till mitt lilla hushåll.



Jag vill ha g r ö n s k a.


Men nu ska jag i alla fall sova.


"I start to miss you baby, sometimes"

Kommentarer

Populära inlägg