I close my eyes and I'm still there

Det är solig söndag, Laleh sjunger fantastiska "November" i p3, och jag borde ta OS-guld i konstiga drömmar.
Orkar inte ens berätta om nattens bravader.
Men det slutade i alla fall med att jag blev kär i en full tivoliclown från Göteborg, och att jag såg Bror Jäger ta en tugga av en rågkaka utan att plocka bort gladpacken först. Han såg förvånad ut.


Nåja, jag är väldigt hungrig och sitter och fantiserar om chilikryddad äggröra på rostad macka, och en härlig kopp kaffe till det. Gärna färskpressad juice också, but we have no oranges today, som man säger.
Får trösta mig med lite jordgubbsyoghurt, då.


Tänkte avsluta med att skriva upp lite roliga citat (i alla fall två stycken) som jag hittat på post-it-lappar i diverse byxfickor. Lite halvroliga sådär.

Börjar med pappas bidrag. Vi satt och åt middag, och jag skulle göra mig en kaviarmacka (för det är ju så gott med salt macka, när man äter pannkakor med sylt). Jag hade även mumlat nåt med att jag snart skulle gå och kolla på Felicity.

Pappa satt och tomtuggade på en tunnbrödmacka, men blev lite ångerfull när han såg min macka. Utbrast: "Ja nu när du tog fram tuben är det nästan så jag måste prova på jag också. Även fast jag nyss har tagit en sån här felicitymacka" (viftar med mackan i vädret).

Hi, hi.

Och så mamma då. En gång när hon skulle iväg nånstans och jag satt vid köksbordet och hade några ljus tända. Som för att påminna mig om att inte glömma ljusen senare, pekade hon svulstigt på dem och skrek ganska högt: "BLOW YOUR HOME!"


Moaaahahaha.

Vad synd att inte melodi nummer två gick vidare i festivalen igår förresten. Jag ringde och röstade, ju.


Nåja. Nu blir det frukost, sen genomkoll av de där 60-talsbilderna jag och AK plåtade för ca ett år sen. Jag som modell, hon som tålmodig fotograf.


Tjopp

Kommentarer

Populära inlägg