vad gör jag uppe nu?

Här sitter jag, snurrig på Dexofenen och mammas massage, med en huvudvärk som aldrig riktigt lägger sig, och okynnessurfar.
Jag som hade tänkt gå och lägga mig tidigt. Nåt i stil med 21.

Men så visade det sig vara Kommisarie Lynley på teve, och sen skulle jag och mamma kolla på mmset där Ella sjöng "Var bor du lilla råtta?" via nätet, och sen skulle jag hjälpa 'na att maila, och sen... ja ni vet hur det kan vara. Det kan vara ganska trevligt att sitta och tomblogga och surfa runt litegrann, och det är alldeles som att man ger upp tanken på en hyfsat sömn, och istället prioriterar trevlighetsfaktorn i att sitta uppe lite för länge.

Mina båda glasögon är nere också, så som lök på moset ser jag lite illa.
Men vad gör det om hundra år, när allting kommer kring?


Jag har varit ledig idag. Jättetrött. Jätteont överallt. Det resulterade i en totalt onyttig dag. Men jag behövde vilan och sömnen. Och det var trevligt att sova till hög musik. Då vet man att man verkligen är trött. När man dvalar in stup i kvarten, trots att Asha Ali skriker lite väl högt i bakgrunden.

Imorgon är det jobb 7-15. Jag åker med ma och pa in, och hoppas att Lisette skjutsar hem mig. Jag älskar att jobba förmiddag. Jämfört med att jobba eftermiddag, alltså.
Speciellt i början på veckan. Det är så lugnt och härligt. M-m-m.

Just ja, jag ska kolla på ett annat jobbställe (som aldrig har helgöppet!) om jag behövs där. Skulle vara skönt att ha relativt fasta tider, och jobba mån-fre.
Ska gå dit och fika och smila in mig nån dag framöver.


Jag är trött, trött, trött. Men det är alldeles som att jag är lite gladare inombords. Lite bubblig ibland, till och med.

Hopp om liv, som man säger.


Meeene... jag upprepar frågan i ämnesraden, och så börjar jag masa mig mot Bedfordshire. Har ju trots allt lite kvar att anteckna i min manuella dagbok. Emanuéla heter hon. Ha, ha, ha.

Kommentarer

Populära inlägg