mind your manners

Jag kan surfa på the world wide web med min telefon, upptäckte jag igår.
Hi-tech. Coooool.
Fast ganska omständigt ändå.

Men mmsen funkar fortfarande inte.

Och nu när jag skulle kolla upp en faktura på djuice.se, hade de tekniskt knas.
De kanske är lite sega i kolan därborta.

Nåja. Det är billigt och bra i alla fall.


Min hosta och min halsvärk ger sig aldrig. Jag kollade på vc igår, ifall det var streptokocker. Det var det inte. Men jag fick ju i alla fall njuta av att en tant körde ner en gigantisk tops långt nedanför min kräkreflex. Det är härligt.

Och så köpte jag hostmedicin och Bafucin.


Har faktiskt varit huslig och produktiv idag, mitt i sjukan; städat rummet som en gammeldags, härlig liten piga (till och med dammsugit lister och torkat speglar och haft mig), kört en disk, plockat lite här och var, och förberett mötet.
Jag ska lyssna på det via telefon ikväll. Höra när mamma och Linnéa framför talet som jag och Linnéa skulle ha framfört.
Tur att det var ett enkelt ämne, så att min goda mor var villig att knåpa ihop det själv, och på så sätt fixa biffen, som man säger.


Har även duschat och härjat, så nu är jag alldeles fräsch och fin, som en nysprungen ros. Förutom torrhostan.




Nä, dags att äta. Kanske i kombination med That '70s show.

Kommentarer

Populära inlägg