match in the gastank - boom boom

Igår bestämde jag mig för att jag nog skulle jobba idag ändå. Så jag ringde aldrig till Tomas.

Men ack ack.
Redan vid fyra imorse vaknade jag av sjukäckelkänslor och bihålevärk. Sen låg jag och vred och vände mig och vaknade ryckigt och drömde tusen gånger att jag ringde till Elisabeth för att säga att jag inte kunde jobba.

5.50 gav jag så upp hoppet om vettig sömn. Gick ner till köket, tog en Alvecon Forte, slog upp chefparets hemnummer, gick upp hit, ringde. Det var faxnumret.
Ringde nummerupplysningen, fick hemnumret. Ringde. Ingemar svarade. Ovanligt lugn och snäll i telefon. Ingen lur som hastigt lades på i örat så fort jag förklarat att jag inte kunde jobba.


Sen sov jag dåligt några timmar. Klev upp halv elva. Legat i soffan. Druckit juice och te och vatten. Sprayat hälsovådlig nässpray i snoken. Glott på "When Harry met Sally" och Pussel (det var sjuttiotalstema och roligt).


Och så är det som en kletig äcklig sirap i hjärnan, så dagens blogg blir tyvärr inte mer spännande än såhär.

Jag lyssnar på Coldplay också, ja. Just nu är det "Yellow". Det är en fin bit, det.

Och så har jag plockat mina bryn. Det var lika bra, nu när jag hade tid.
Skönt.



Nu sinar mina krafter, och min hals skaver. Ska koka mer te och se mer film. Kanske "You've got mail". Det var förvisso inte så längesen jag såg den. Men det är min klassiska vara-hemma-och-förkyld-film. Speciellt när det är grått och regnigt ute.

Ja den måste jag se! Nu! Ska nog göra ett ångbad också.


Fyyy vad jag nyser. Nu har jag en papperstuss i var näsborre. Attraktivt på min ära.



Puss och kram.

Kommentarer

Populära inlägg