today is a good day

Halli hallå.

Det är mulet ute. Jag har ledig helg.
Det var möte för tjänst elva. Jag och Marie skulle gå, men väl där fick jag veta att hon bara kunde ta vårt åb snygg-Andreas (min gamla so-lärare), sen skulle hon hem och slipa i badrummet.

Jaha. Andreas inte hemma. Tidningar i lådan. Till Preem för ett tjog frimärken. Fäste dem på mina brevtjänstbrev, postade iväg dem när vi var på Coop.
Tog bussen mot Birsta. Pratade med Emmie. Det blir studium med henne här hemma vid tre.

Gick in på Ikano-huset och spontanköpte stövlar (hittade ett par snygga som jag får igen dragkedjan på! tydligen har jag abnormalt stora vader, eftersom nästan inga andra stövlar går att få igen... men jag skyller på benstommen. så fläskig är jag baske mig inte) och Anna Ternheims nya, finfina - för att inte säga FINFINFINA - platta.

Gick hem.

Spänningshuvudvärken är ett faktum nu. Men hej, jag är van.


Snart ska jag koppla ner, och: läsa i Tillsammans är man mindre ensam/studera/äta/byta om. Eller lite av varje.


17.00 är det "Ung-dagen" i Granloholm. Emelie åker med oss dit. Det är Eero och Norbert som anordnat nåt halabaloo. Gull. Egen dryck medtages. Det får väl bli nån läskeblask.

Sen ska jag bara hem och relllllaxa.



Just ja. Jag fick post i torsdags. Av Niklas. Ett väldigt fint och rörande brev. Kanske för att det kom i precis rätt tid.
Bara lite vanlig omtanke. Det är så fint, tycker jag.

Och så fick jag hans nya bok, och en nyversion av den förra. Och en liten bland-cd som han fick på bokmässan (där han delade ut sin nya bok till Bob Hansson, Jonas Gardell och Göran Greider! så man kan säga att jag känner en kändis nu).




Nåja. Nu ska jag göra nåt annat.

Kommentarer

Populära inlägg