att ordna en tacokväll

Jag är ju expert på att krångla till saker.
Därför tänkte jag göra det så enkelt som möjligt denna gång. Tacos hos AnnaKarin på fredag nån gång efter 18. Vi står för sallad och creme fraiche, resten kan var och en sörja för själv.
Blir det bra?
Javisst, tyckte folk.

Tills nu. En pojk ringde. Hans mamma tyckte att det blev så krångligt om alla skulle frakta med sig köttfärs (fastän folk gladerligen tar med sig tio byttor med olika kötter och marinader och potätsallader, när det vankas grillfest), så det var väl bättre om vi for och handlade, och fixade allt, och sen delade upp notan?
Då kom även undertecknads mamma springande och tyckte att det var en jääättebra idé, mycket bättre, för man brukar ju inte be folk ta med egen mat NÄR DET ÄR TACOS HELLER!

Jaha. Nähä. Det känns ju jättekul att inkassera pengar från alla, när de kommer travandes, men visst, vi gör så då. Det kanske blir enklast.


Bra, bara, om man vet hur många som kommer. Men det är ju alltid några som är lite "nja, jag vet inte, har inte bestämt mig än, jag kommer om jag kommer".

Och hur mycket vill var och en äta? Vill alla ha köttfärs ens en gång?



Grrr. Varför gick jag med på det här?

Nästa gång blir det grillning i alla fall!

Eller nä. Nästa gång är det nån annan som får ordna nåt.
Faktiskt. Det är kräftor hos mystery-Björn nästa helg. Kul!



Och ja, du gissade rätt. Var och en ska ta med sig egna kräftor.

Kommentarer

Populära inlägg