ett underbart liv

So much for myskväll.

Jacob ringde.
"Okej. Läget är såhär. Att vi ska bowla klockan nio. Är du på?"
Till slut lyckades han få ur mig ett Ja.

Vi la på, och jag smsade och sa att nej det går nog inte ändå, vi har ju främmande som nog tar illa upp om jag åker, och ratiraj, men tack så mycket i alla fall!

(Jag hade ju inte ätit middag eller duschat eller nåt.)

Men jag kom inte undan, han ringde igen och sa att de kan ju inte ta illa upp om jag är borta i en dryg timme, och nu ringer han mig om exakt fem minuter för att bekräfta banor och sånt.
Så det gjorde han. Jag sa att nämen jag har ju inte hunnit duscha eller ätit eller nåt.
Han sa 'vi hämtar dig om en halvtimme, hoppa in i duschen nu'.

Ja, vad annat kunde jag göra?

Det var ju trevligt att komma ut och se lite folk i alla fall. Och träffa Sanna. Hon och Elvira hade druckit mousserande vin, och var pratsamma värre.

Och så blev jag glad att nån annan tog ett initiativ. Härlig omväxling.



Nu är det snart sovadags. Jobb imorgon igen. It's a beautiful life, som de där Ace of Basearna sjöng en gång i tiden.

Kommentarer

Populära inlägg